Iskolánk története
Iskolatörténet - Oldal 11
Tartalomjegyzék |
---|
Iskolatörténet |
2. oldal |
3. oldal |
4. oldal |
5. oldal |
6. oldal |
7. oldal |
8. oldal |
9. oldal |
10. oldal |
11. oldal |
12. oldal |
13. oldal |
14. oldal |
15. oldal |
16. oldal |
17. oldal |
Minden oldal |
A hivatalos átadásra december 22-én került sor. Szokody Lászlóné – aki 1969-től 1992-ig látta el iskolánk igazgatói teendőit – az átadáskor elmondott ünnepi beszédében a következő gondolatokkal vette át az új intézményt: „…az iskola tanulóifjúsága és nevelőtestülete egy korszerű, minden igényt kielégítő épületet vett birtokába. Szakmunkástanulóink – akik a jövő munkásosztályának legjelentősebb rétegét fogják alkotni – úgy érezzük, megérdemlik ezt a létesítményt….A munkásosztály ezekből a fiatalokból nyeri utánpótlását, de hogy ez az utánpótlás milyen lesz, az elsősorban rajtunk, felnőtteken múlik.”
Az új épület átadásával megszűnt a váltott tanítás, s eleget lehetett tenni a szakmunkásképző iskolákkal szemben támasztott növekvő követelményeknek. Lehetővé vált szakkörök szervezése, szaktantermi rendszer bevezetése, s iskolai könyvtár létesülhetett.
Az 1970 – 1971-es tanévtől vette kezdetét iskolánkban a tagozatos oktatás, az alapszakmai képzés és ekkor került sor az úgynevezett szakmatisztításra. A tagozatos oktatás keretében „A”, „B” és „C” tagozatos oktatás vette kezdetét. Az „A” tagozaton a magasabb elméleti képzést nem igénylő szakmák (pl.: kovács, hegesztő) képzése folyt. A „B” tagozaton – az úgynevezett emelt szinten – az elméletigényesebb tantárgyak oktatása folyt, így az ott végzettek lehetőséget kaptak, hogy tanulmányaikat érettségire felkészítő iskolákban folytathatták. A „C” tagozaton rövidebb képzési idő mellett a középiskola negyedik osztályát végzett, vagy érettségizettek köréből biztosította a gazdaság szakember-utánpótlását. Intézményünkben elektronikai műszerészeket képeztek ezen a szakon.
Az alapszakmai képzés keretében 22 alapszakmát alakítottak ki, melyekhez 55 szakma tartozott. Az alapszakma két vagy több olyan rokonszakma részleges összevonásával jött létre, melyeknek alapműveletei megegyeznek. Az alapszakmák keretébe tartozó rokon szakmák tanulói a képzési idő első felében azonos tartalmú szakmai és általános alapképzettséget szereztek, s a képzési idő második felében a szakiránynak megfelelő szakosított oktatásban részesültek. Az alapszakmai képzés a tanulók érdekeit is nagyban szolgálta, hiszen lehetővé tette, hogy a közös alapszakmából leágazó másik szakmában rövidített szakmai gyakorlat megszerzése után kiegészítő szakmunkásvizsgát tegyenek.