Órarend

ÓRAREND 

2023. szeptember 27-től érvényes: 

Páratlan hét: A hét
Páros hét: B hét

 

E-Kréta digitális napló

Elérhetőségeink

8400 Ajka, Bródy I.u.2.

Tel.,fax: 88/508-200

E-mail: titkar@ajkaiszik.hu

OM azonosító: 201 474

Igazgató: Németh Sándor

Adatvédelmi tisztviselő

Dr. Péntek Zoltán
Cím: 8400 Ajka, Bródy u. 2. Fsz. igazgatóhelyettesi iroda

és Instagram-on is:

Iskolai munkaterv

Az intézményegység munkaterve elérhető innen.

Kollégiumi szálláshely

Egyéneknek, csoportoknak kollégiumi szálláshelyet tudunk biztosítani.

Érdeklődni a 20/585-4575-ös telefonszámon lehet.

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa214
mod_vvisit_counterTegnap321
mod_vvisit_counterHeti1669
mod_vvisit_counterMúlt heti3115
mod_vvisit_counterHavi6986
mod_vvisit_counterMúlt havi6809
mod_vvisit_counterÖsszes1330534

Szakképzéseink

Szakképzéseinket bemutató letölthető anyagaink:

Címlap EZ+AZ Pályázatok „A tehetség benned van”

„A tehetség benned van, mi csak a tudást adjuk”

A TEHETSÉG KIBONTAKOZTATÁSÁNAK KEZDETEI…

Egy elnyert pályázat margójára

Iskolánk az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és Nemzeti Tehetség Program által kiírt pályázatok közül sikeresen elnyerte az NTP-MTTD-15-0184 „A tehetség benned van, mi csak a tudást adjuk” címet viselőt.

A tehetség minimum három tényező együttes meglétét feltételezi. Ezek az értelmi adottságok, az elkötelezettség és motiváció valamint a kreativitás. Az átlagos iskolai oktatás keretei között a gyerekeket

arra szocializáljuk, hogy nem szabad tévedni, és ez a kreativitás legnagyobb gátja. Pedig a kreativitás elengedhetetlen a probléma meglátásához és a megoldásához, maradandók alkotásához. Albert Einstein szerint: „A képzelet sokkal fontosabb, mint a tudás. A tudás véges. A képzelet felöleli az egész világot.”

A pályázat fő tevékenysége fém tengelykapcsoló modell elkészítése volt műhelyrajz alapján. Ennek részeit különböző kézi és gépi megmunkáló eljárásokkal alakították ki a tanulók. Így fúrást végezetek, menetet készítettek, külső és belső felületeket alakítottak ki esztergagépen, és hornyot marógépen. A feladat összetettsége komplex gondolkodásmódot és precíz munkavégzést igényelt.

A munkafolyamatok gondos tervezése elengedhetetlen volt, mivel csak az összeszerelésnél derült ki, hogy ki mennyire dolgozott pontosan a tanuló. Ekkor volt lehetősége az apróbb hibák kijavítására. Néha egyéni megoldások is születtek, hiszen a cél a modell működőképessége volt. A manuális tevékenységek során összhangba került az elméleti és a gyakorlati tudás.

A program során a diákok a fémek tulajdonságainak hagyományos és korszerű vizsgálati módszereivel is megismerkedtek.

 

Ez részben a veszprémi Pannon Egyetem Anyagmérnöki Intézetének laboratóriumában történt. A tanulók a röntgengépes vizsgálat lényegét játékos formában sajátíthatták el, egy bontatlan Kinder tojás tartalmát kellett kitalálni a 3D-s felvétel alapján. Az elektronmikroszkópos vizsgálati módszert Dr. Kovács Kristóf egyetemi docens mutatta meg. Itt a saját munkadarabjuk alaplapjának felületéről is készült felvétel. Így a tanulók összefüggéseket találhattak a mechanikai és a technológiai tulajdonságok között.

Érdekességként bepillanthattunk egy kutatási projektbe is, ahol az egyetemi hallgatók egy olyan mechatronikus gépjárművet állítanak elő, amely szenzorok segítségével önállóan képes leparkolni egy kijelölt helyen.

 

A kiválasztott 10. évfolyamos gépi forgácsoló tanulók a projekt során fejleszthették önállóságukat, felelősségvállalásukat a saját munkadarabjuk elkészítése folyamán. Teret kapott a kreativitásuk, ezzel is erősítve önismeretüket és az önbizalmukat.

A kellemes légkörben, jó hangulatban eltöltött idő összekovácsolta a csapatot, egymást segítve végzeték el a feladatokat. Bízom abban, hogy a megszerzett tudás és a közös élmények a jövőben is segítik a diákok munkáját.

Köszönetemet fejezem ki a pályázat elnyeréséért, mély hálával tartozom a projektekben résztvevő aktív kollégáknak, Róth Péternek és Széplábi Ferencnek.

A pályázat koordinátora: Turi Zsuzsanna

Felvételi tájékoztató

Felvételi tájékoztató 2024-25-ös tanévről:

Tájékoztató kiadvány letöltése itt.

 


Letölthető középiskolai felvételi naptár
forrás: VMKIK

Ideiglenes felvételi lista

Az alábbi linken megtekinthető iskolánk 2024-2025-es tanév ideiglenes felvételi listája.
Sportgimnáziumi lista már a sportalkalmassági felmérés eredményeit is tartalmazza!
I D E I G L E N E S
F E L V É T E L I
L I S T A

Frissítve: 2024.03.20.

Technikumi képzéseink

Jelentkezési lapok a 2023/2024-as tanév szakképzéseire

Technikus képzés szakirányú szakmai érettségi nélkül (2 éves):
- Pénzügyi-számviteli ügyintéző
- Logisztikai technikus

Jelentkezési lap

Technikus képzés szakirányú szakmai érettségivel (1 éves):

- Gépgyártástechnológiai technikus
- Mechatronikai technikus
- Logisztikai ügyintéző
- Műszaki informatikus
- Pénzügyi-számviteli ügyintéző

Ifjúságvédelem

Dr. Péntek Zoltán
fogadónap csütörtök 8-12 óra, vagy előzetes egyeztetés alapján.
Elérhetőség: pentekz75@gmail.com
Tel.: +36 20 562 2539

Szociális segítők

Bánki Intézményegységben működő iskolai szociális segítő iskolában tartózkodása a 2021-2022. tanévben

Kollár Melinda (péntekenként 8 - 14 óráig)

Elérhetősége: 20/281-6701

Bánki Donát Alapítvány

Számlaszám:

10200634-48110695-00000000

Adószám:

19261942-1-19

Kérjük támogassa adója

1%-val iskolánkat.

Letölthető nyomtatvány

Az alapítványról többet innen.

Természetbarát Egyesület

Find us on Facebook
Follow Us